Eesti pass ja ID-kaart

Eesti kodaniku passi ja ID-kaardi taotlemine ning väljastamine

Välismaal saab uut passi ja/või ID-kaarti taotleda kolmel moel:

  • e-taotluskeskkonnas;
  • saatkonnas kohapeal; või
  • posti teel.

Taotlemine e-taotluskeskkonnas

Kõige mugavam ja soodsam on tellida uued dokumendid Politsei- ja Piirivalveameti (edaspidi PPA) e-taotluskeskkonna iseteeninduses. Iseteenindusse saab siseneda ID-kaardi, mobiil-ID või Eesti pangatunnustega. Tellida saab nii passi kui ID-kaarti.

Kui eelmise Eesti kodaniku passi taotlemisest ja sõrmejälgede andmisest on möödunud rohkem kui 5 aastat, saate sõrmejälgi tasuta anda Eesti saatkonnas. Sõrmejälgi võetakse alates 12. eluaastast. Kui kehtivad sõrmejäljed on olemas, saab jätkata passi taotlemist iseteeninduses. Passi taotlemine e-taotluskeskkonnas on odavam ja kiirem kui saatkonnas taotluse vormistamine.

Kui on vajadus tulla saatkonda sõrmejälgi andma või esmakordset Eesti passi või ID-kaarti taotlema, tuleb panna aja kinni konsulaarvastuvõtule.

Kui puudub võimalus e-taotluskeskkonda kasutada või saatkonda tulla, võib saata dokumenditaotluse Politsei- ja Piirivalveametisse ka posti teel.

Pass ja ID-kaart väljastatakse taotlejale isiklikult, alla 15-aastaste laste dokumendid väljastatakse hooldajale. Teist isikut saab volitada oma dokumendile järele tulema vaid juhul, kui taotlus on esitatud  PPA teeninduses või Eesti Vabariigi välisesinduses. Volitust dokumendi väljastamiseks volitatud isikule ei ole võimalik esitada juhul, kui dokumenti (olenemata liigist) taotletakse posti ja e-posti teel ning e-taotluskeskkonnas.

Taotlemine saatkonnas

On vaja esitada:

  1. Avaldus  tuleb täita trükitähtedega.
  2. Üks värviline, heleda taustaga digitaalne foto tuleb esitada aadressile ppa@politsei.ee. Täpsed fotonõuded Politsei- ja Piirivalveameti kodulehel  – 40×50 mm, nägu fotol peab olema 80%, 650X800 pikslit, min 500 kB, JPEG-formaat)
  3. Kui Teie isiku- ja/või perekonnaseisuandmed on muutunud, tuleb esitada lisaks andmete muutumist tõendav dokument.
  4. Riigilõivu palume eelnevalt maksta saatkonna arveldusarvele või otse PPA kontole. (Riigilõivumäärad)

Saatkonna pangakonto

Ambasciata d’Estonia a Roma
Viale Liegi 28 int 5, 00198 Roma, ITALIA
UniCredit Banca di Roma S.p.a
IBAN: IT64E0200805164000400836689

! Nime vahetusel, näiteks abiellumisel tuleb lisaks esitada originaal abielutunnistus (Itaalias CIEC tõend, mida ei pea ei tõlkima ega apostillima)

Lapsele dokumendi taotlemisel tuleb esitada lisaks:

  1. Esmase passi avaldus
  2. Teise vanema/hooldaja kirjalik nõusolek, kui teine vanem/hooldaja on muu kui Eesti riigi kodanik.
  3. Lapsele esmakordse passi/ID-kaardi taotlemisel Itaalia Comune poolt väljastatud sünnitunnistus “Formula A”

Alaealise passi/ID-kaardi taotlemisel palume tulla mõlemal vanemal saatkonda. Kui see ei ole võimalik, siis palume kirjutada teisel vanemal nõusolek ning lisada koopia enda isikuttõendavast dokumendist.

 

Passi ja/või ID-kaardi kättesaamine Itaalias

Dokumentide saatkonnast kättesaamiseks märkige taotlemisel dokumendi väljastuskohaks “Eesti Suursaatkond Roomas”. Aukonsulite käest kättesaamiseks palun märkige aukonsuli asukoht (Firenze, Veneetsia, Genova, Bari). Palermo aukonsul väljastab hetkel vaid passe.

Saatkonnas taotletud uus pass või ID-kaart jõuab saatkonda umbes 4 nädalaga. Kui soovite dokumenti kätte saada aukonsuli käest, läheb aega rohkem.

 

Lisaküsimuste puhul palun saatke e-post aadressile Embassy.Rome@mfa.ee

Kõiki Eesti kodaniku passi- ja ID-kaarditaotlusi menetleb Eestis Politsei- ja Piirivalveamet.